Contido principal do artigo

Eduardo Cordeiro Gonçalves
Instituto Superior da Maia – ISMAI (Portugal) CEDTUR – Centro de Estudos de Desenvolvimento Turístico e CETRAD
Portugal
Vol. 5 Núm. 1 (2012), Monográfico, Páxinas 11-19
DOI: https://doi.org/10.17979/rotur.2012.5.1.1258
Recibido: xul. 20, 2015 Publicado: nov. 1, 2012
##submission.howToCite##

Resumo

Viño e turismo constitúen hoxe dous produtos cada vez máis complementarios, especialmente nas rexións vitivinícolas deprimidas e que emprenderon procesos de reestruturación coa introdución do compoñente turístico. Ademais, estes dous compoñentes poden ser determinados a partir do contexto territorial, por canto a regulación e a certificación do viño parte de orzamentos rexionais –a rexión demarcada- e o turismo, á súa vez, articúlase co deseño e o atractivo do destino –local ou rexional- exercido sobre o turista. Esta asociación de viño e turismo implica o recoñecemento da “marca”, onde a énfase rexional contribuirá, en gran medida, ao desenvolvemento e a sustentabilidade da rexión. Así, o enoturismo representa actualmente máis que unha motivación específica para a realización da viaxe inducida polo viño, ao constituír unha nova oportunidade de negocio e un catalizador para a economía dunha rexión vitivinícola. Ademais, pode contribuír igualmente a “afinar o destino turístico”, pois pasa a promover a rexión e un conxunto de actividades asociadas ao viño. Por conseguinte, o éxito dun destino enoturístico e o deseño de rutas vitícolas están simultaneamente asociados á reputación do viño da rexión, á organización da adega e á recepción dos visitantes, a dinamización e promoción dos elementos endóxenos e do “único”, a creación dun conxunto de servizos, atraccións e eventos que permitan complementar a adega e cualificar a rexión en canto produto turístico integrado.

Descargas

Os datos de descargas todavía non están dispoñibles.

Métricas

Cargando métricas ...

Detalles do artigo

Citas

Brás, José M. (2010): As rotas de vinho como elementos de desenvolvimento económico, Aveiro, UA.

Buhalis, Dimítrios; Schertler, W., eds. (1999): Information and communication technologies in tourism, Viena/New York: Springer.

Costa, Adriano e Kastenholz (2009): “O enoturismo como factor de desenvolvimento das regiões mais desfavorecidas”, 2º Congresso Lusófono de Ciência Regional, Cabo Verde, Redes de Desenvolvimento Regional, p.1489-1508.

Dodd, T. H. (1995): “Opportunities and pit falls of tourism in a developing wine industry”, International Journal of Wine Marketing. 7(1): 5-17.

Getz, D. (2000): Explore wine tourism, management, development & destinations, New York, Cognizant Communications Corporation.

Hall, C. M. et all. (2000): “WineTourism: an introdution”, Hall, C. M.; Sharples, E., Wine Tourism around the world, Oxford, Butterworth-Heinemann, pp.1-23.

Hjalager, A. &Richards, G. (Eds.) (2002): Tourismandgastronomy, Oxon, Routledge.

Inácio, Ana Isabel (2007): “O enoturismo: da tradição à inovação, uma forma de desenvolvimento rural”, Actas do III Congresso de Estudos Rurais, Faro, Universidade do Algarve, pp.1-16.

Porter, M E. (1998): “Cluster and the new economics of competitions”, Harvard Business Review, 76 (6): 77-90.

Reis, Paula (2012): Desenvolvimento local: o binómio turismo/áreas rurais nas estratégias de desenvolvimento local, Coimbra, Escola Superior de Educação de Coimbra.

Simões, Orlando (1998): A economia do vinho no século XX: Crises e regulação, Lisboa, Universidade Técnica de Lisboa.

Simões, Orlando (2008): “Enoturismo em Portugal”, PASOS: Revista de Turismo y Património Cultural, La Laguna, 6 (9): 269-279.