Contido principal do artigo

  • Jorge Olleros Rodríguez
Jorge Olleros Rodríguez
España
https://orcid.org/0000-0002-2035-1241
Vol. 16 Núm. 1 (2022), Artículos, Páxinas 140-164
DOI: https://doi.org/10.17979/rotur.2022.16.1.7190
Recibido: dec. 1, 2020 Aceptado: feb. 28, 2021 Publicado: out. 13, 2021
##submission.howToCite##

Resumo

O obxectivo deste artigo é ver como a gastronomía inflúe no desenvolvemento turístico da vila do Grove, un dos destinos de referencia das Rías Baixas galegas. Veremos como o peso do sector da restauración no Grove é moi importante e que efectos ten para o fluxo turístico da vila e para os servizos que ofrecen os hoteis. Así como o impacto da recente transferencia na creación de hoteis a apartamentos vacacionais. Tamén veremos como este sector ten unha gran capilaridade no espazo xeográfico peninsular e que representa isto para o sector rural. Para rematar, veremos como as distintas gamas de restaurantes, altos, medios e económicos, comparten a tarta turística e, así, como se combina co tipo de turistas do Grove. Todo isto amosará o que este sector representa para O Grove e en que medida este produto turístico está gañando dimensión no destino en estudo.

Descargas

Os datos de descargas todavía non están dispoñibles.

Métricas

Cargando métricas ...

Detalles do artigo

Citas

Aprile, María Carmela, Caputo, Vinzencina y Nayga, Rodolfo (2016). Consumers preferences and attitudes toward local food products. Journal of Food Products Marketing, 22(1), 19–42. https://doi.org/10.1080/10454446.2014.949990

Athena, H.N., Lumbers, Mark y Eves, Anita (2012). Globalisation and Food consumption in tourism. Annals of Tourism Research (39)1, 171-196. https://doi.org/10.1016/j.annals.2011.05.010

Batat, Wided (202O). El papel de la gastronomía de lujo en el turismo culinario: un estudio etnográfico de los restaurantes con estrella Michelín En Francia. Revista Internacional de Investigación Turística 23(2), 150-163. https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/jtr.2372

Cohen, Erik y Avieli, Nir (2004). Food in tourism: attraction and impediment. Annals of Tourism Research 31(4), 755-778. https://doi.org/10.1016/j.annals.2004.02.003

Costa, Bea (16 de noviembre de 2020). El centollo que no se come en los restaurantes llena las mesas de casa. La Voz de Galicia. https://www.lavozdegalicia.es/noticia/arousa/o-grove/2020/11/15/centollo-come-restaurante-llena-mesas-casa/0003_202011A15C1991.htm

Di Clemente, Elide, Mogollón, José Manuel y Guzmán-López, Tomás (2014). La gastronomía como patrimonio cultural y motor del desarrollo turístico. Un análisis DAFO para Extremadura. Tejuelo: Didáctica de la Lengua y la Literatura. Educación, (9), 817-833.

Dixit, Saurabh Kumar (Ed). (2019). El manual de turismo gastronómico de Routledge. London, United Kingdom. Routledge.

Dencker, A.F.M. (1998). Métodos e técnicas de pesquisa em turismo. São Paulo, Brasil. Futura.

Dinamiza Asesores (2017). II Estudio de la Demanda Turística. https://dinamizaasesores.es/turismo/turismo-gastronomico/ii-estudio-la-demanda-turismo-gastronomico-espana/

Hjalager, Anne Matte y Richards, Greg (Eds) (2002). Demand for the gastronomy torusim product. Motivational factors. In: Tourism and Gastronomy. London, United Kingdom: Routledge.

Hall, Michael, Sharples, Liz, Mitchell, Richard, Macionis, Niki y Camboume, Brock (Eds) (2004). Food tourism around the world. Development, management and markets. Oxford, United Kingdom: ButterworthHeinemann.

Hernández Mogollón, José Manuel, Di Clemente, Elide y Guzmán-López, Tomás (2015). El turismo gastronómico como experiencia cultural. El caso práctico de la ciudad de Cáceres (España). Boletín de la Asociación de geoógrafos españoles. (68), 407-427.

Kivela, Jaksa, y Crotts, John (2006). Tourism and gastronomy: gastronomy´s influence on how tourists experience a destination. Journal of Hospitality & Tourism Researchs 30(3), 354-377. https://doi.org/10.1177/1096348006286797

KPMG (2019). La gastronomía en la economía española. Impacto económico de los sectores asociados. https://assets.kpmg/content/dam/kpmg/es/pdf/2019/01/gastronomia-en-economia-espanola.pdf

Guzmán-López, Tomás y Jesús, María Margarida (2011). Tursimo, cultura y gastronomía. Una aproximación a las rutas culinarias. Tourism & Management Studies, 1, 929-922. https://www.redalyc.org/pdf/3887/388743867083.pdf

Mascarenhas Tramontin Rubia, Gisele y Gámdara, José Manuel (2010). La gastronomía como atractivo turístico. Estudios y perspectivas en turismo. Volumen 19(5), 776-791. https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=3352414

Mendez, Manuel (16 de noviembre de 2020). O Grove incrementa el volumen de centollo, pero pierde 67.000 euros en la primera semana. Faro de Vigo. https://www.farodevigo.es/arousa/2020/11/16/o-grove-incrementa-volumen-centollo-23205362.html

Mitchell, Richard y Hall, Michael (2003). Consuming tourists: food tourism consumer behaviour. Oxford, United Kingdom: ButterworthHeinemann

Oliveira, Simào(2007). La importancia de la gastronomía en el turismo. Un ejemplo de Mealhada – Portugal”. Estudios y Perspectivas en Turismo, 16(3), 261-280. https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=180713893001

Organización Mundial del Turismo (UNWTO). Mayo 2019. Guía para el desarrollo del turismo gastronómico. https://www.e-unwto.org/doi/book/10.18111/9789284420995

Patiño Romarís, Carlos (2016). Espacios Turísticos e de ocio nas Rías Baixas: Unha análise a diferentes escalas. (tesis doctoral). Universidad de Santiago de Compostela, Galicia, España.

Presenza, Angelo y Iocca, Simone (2012). High cuisine restaurants: Empirical evidences from a research in Italy. Journal of Tourism, Hospitality and Recreation, 69–85.

Redacción (5 de octubre de2020). El sector turístico de O Salnés llora la falta de Festa do Marisco, su gran reclamo otoñal. Faro de Vigo. https://www.farodevigo.es/arousa/2020/10/05/sector-turistico-o-salnes-llora-20192466.html

Torres Bernier, Enrique (2003). Del turista que se alimenta al turista que busca comida. Reflexiones sobre las relaciones entre gastronomía y turismo. Gastronomía y Turismo 2, 306-316.

Triviños, Augusto Nivaldo (2006). Introdução à pesquisa em ciências sociais. São Paulo, Brasil: Atlas.

Tsai, Chen-Tasang (2016). Memorable tourist experiences and place attachment when consuming local food. International Journal of Tourism Research, 18(6), 536-548. https://doi.org/10.1002/jtr.2070

Choe Ja Choe, Jacey y Kim, Seongseop Sam (2018). Effects of tourists’ local food consumption value on attitude, food destination image, and behavioral intention. International Journal of Hospitality Management, 71, 1–10. https://doi.org/10.1016/j.ijhm.2017.11.007