Strategies for Gender Project Development in Schools
Main Article Content
Abstract
Gender education introduces the principle of equlity in the school curriculum. It aims at providing teachers and girls with tools to be part in equal standards in a system developed for and aimed at boys’ development. It also focuses on making female values part of universal values. This article provides several strategies for gender Project development in Schools.
Keywords:
Downloads
Article Details
References
Associació CoeducAcció (2014). Guía didàctica “L’escola del demà”. Barcelona: Ajuntament de Barcelona.
Garreta, N. y Careaga, P. (1987). Modelos masculino y femenino en los libros de texto. Madrid: Instituto de la Mujer. Serie Estudios. 14.
Lledó, E. (2008). Guía del lenguaje en el ámbito educativo. Vitoria: Emakunde.
López-Navajas, A. (2015). Las mujeres que nos faltan. Anàlisis de la ausencia de las mujeres en los manuales escolares. Tesis doctoral. Valencia: Universitat de Valencia.
Molinés, S. (2015). La coeducación en un centro educativo: anàlisis del patio escolar. Tesi doctoral. València: Universitat de València.
Sanchís, R. (2006). Tot per amor. Barcelona: Rosa Sensat.
Sastre, G. y Moreno, M. (2002). Resolución de conflictes y aprendizaje emocional. Barcelona: Gedisa.
Simón, E. (2010). La igualdad también se aprende. Cuestión de educación Madrid: Narcea.
Solsona, N., Tomé, A. Subías, R., Pruna, J. i de Miguel, X. (2005). Cuinar, planxar i tenir cura d’altri a l’escola. Barcelona: Octaedro.
Solsona, N. (2016). Ni Pricesses ni pirates. Per educar nenes i nens en llibertat. Vic: Eumo editorial.
Subirats, M. y Brullet, C. (1988). Rosa y Azul. La transmisión de los gèneros en la escuela mixta. Madrid: Instituto de la Mujer.
Subirats, M. y Tomé, A. ( 2007). Balones fuera. La reconstrucción de los espacios desde la coeducación. Barcelona: Octaedro.
Tomé, A. y Tonucci, F (2013). Con ojos de niña. Barcelona Grao.
Tomé, A. y Bonal, X. (2014). Construir la escuela Coeducativa. La sensibilización del profesorado. Cuadernos para la Coeducación, 12 y 13. ICE de la UAB.