Por que lle chaman sexo cando queren dicir violencia? Demanda prostitucional e imaxinarios femininos: análise do consumo nas Illas Canarias
Contido principal do artigo
Resumo
Este artigo expón a necesidade de inverter o enfoque tradicional de análise da prostitución feminina, derivándoo cara ao actor do sistema máis invisibilizado, hixienizado e inocentado socialmente: o demandante ou “cliente”, principal sostedor que revalida e perpetúa a existencia deste fenómeno (Torrado, 2018). En calquera forma de prostitución prodúcense esixencias para o cumprimento de imperativos patriarcais dirixidos á mercantilización das mulleres mediante o uso e abuso dos seus corpos. Porén, isto non fai que o estigma e a desvalorización caia nos homes, exentos de responsabilidade e de xuízos éticos polos seus actos, que habitualmente son minimizados e normalizados socialmente.
Estas cuestións foron comprobadas en varios estudos nacionais e internacionais das últimas décadas do século XX e das dúas primeiras décadas do século XXI, algúns dos cales referimos neste manuscrito, para logo comparalos cos resultados dun dos últimos estudos realizados desde a perspectiva da demanda, en Canarias, onde a través de entrevistas en profundidade a consumidores masculinos de prostitución feminina distinguíronse os seus discursos e os pensamentos que os sustentan.
Palabras clave:
Descargas
Detalles do artigo
Citas
APRAMP (2005). La prostitución. Claves básicas para reflexionar sobre un problema. Madrid. Fundación Mujeres.
Barahona, M. y García, L. (2003). Una aproximación al perfil del cliente de prostitución femenina en la Comunidad de Madrid. Comunidad de Madrid, Consejería de Trabajo, Dirección General de la Mujer.
Chejter, S. (2016). La prostitución: debates políticos y éticos. Nueva sociedad, 265, 58-76.
Cobo, R. (2018). Economía política de la prostitución. Nuestra bandera: revista de debate político, 240, 64-69.
De Miguel, A. (2012). La prostitución de mujeres, una escuela de desigualdad humana. Revista europea de derechos fundamentales, 19, 49-74.
Dworkin. A. (1992). Discurso pronunciado en la Universidad de Leyes de Míchigan. Disponible en: http://pordignidad.blogspot.com/2017/07/discurso-pronunciado-por-andrea-dworkin.html
Gómez, A. y Pérez, S. (2009). Clientes de prostitución en Galicia: perfiles y narrativas discursivas. Praxis sociológica, 13, 128-147.
Gómez, Á., Pérez, S., y Verdugo, R. (2015). El putero español: quienes son y qué buscan los clientes de prostitución. Madrid: La Catarata.
(2016). Dominación, sexualidad masculina y prostitución en España: ¿Por qué los hombres españoles consumen sexo de pago? Convergencia Revista de Ciencias Sociales, 71, 149-174.
Insausti, L., y Ezquerra, B. (2007). Ciudad y prostitución heterosexual en España: el punto de vista del «cliente» masculino. Documentación social, 144, 59-74.
Legardinier, C., y Bouamama, S. (2006). Les clients de la prostitution: l’enquête. Paris: Presses de la Renaissance.
MacKinnon, C. (2010). La pornografía es una rama de la prostitución, entrevista Clarín.
McDonald, L., y Timoshkina, N. (2004). Examining service needs of trafficked women from the former Eastern Bloc: The Canadian case. Journal of Social Work Research and Evaluation, 5(2), 169-192.
Månsson, S y Proveyer, C. (2005). Social work in Cuba and Sweden: achievements and prospects. Göteborg: Department of Social Work, Göteborg University.
Megías, J. (2013). Publicidad y prostitución. Anuario de Filosofía del Derecho AFD, 29, 425-442.
Meneses, C. (2010). Factores motivacionales en una muestra de hombres españoles que pagan por servicios sexuales. Revista de la Asociación Española de Neuropsiquiatría, 30, 393-407.
Meneses, C., Rúa, A. y Uroz, J. (2018). Explorando los motivos para pagar por servicios sexuales desde las opiniones sobre la prostitución. Revista Internacional de Sociología, 76, 2, 17-47.
Torrado, E. (2018). Mitos sustentadores del sistema prostitucional. La negación de la violencia machista en prostitución. Servicios sociales y Política social, 116, 79-89.
Torrado, E y González, A. (2014). Laissez faaire, laissez passer. La mercantilización de las mujeres y niñas desde una perspectiva de género. Revista Dilemata, 16, 85-100.
Torrado, E., y Pedernera, L. (2015). La Prostitución desde la Perspectiva de la Demanda: Amarres Enunciativos para su Conceptualización. Oñati Socio-Legal Series, 5, 1382-1400.
Szil, P. (2004). Los hombres, la pornografía y la prostitución. In Congreso internacional: Las ciudades y la prostitución, 265-271.
Volnovich, J. (2006). Ir de putas: reflexiones acerca de los clientes de la prostitución. Buenos Aires. Topía Editorial.