Silva, Manuel, ed. (2013): El Ochocientos. De las profundidades a las alturas, Técnica e ingeniería en España, vol. VII, 2 tomos
DOI:
https://doi.org/10.17979/rlex.2013.19.0.3990Keywords:
reviewAbstract
Review of Silva, Manuel, ed. (2013): El Ochocientos. De las profundidades a las alturas, Técnica e ingeniería en España, vol. VII, 2 tomosDownloads
References
Aracil Santonja, Javier (2000): Contestación del Académico Excmº […] [al discurso del académico electo Excmº Sr. D. Manuel Silva Suárez], Madrid, Academia de Ingeniería.
Barthes, Roland (1980 [1978]): Leçon/Lektion (Antrittsvorlesung im Collège de France), Frankfurt am Main, Suhrkamp Verlag.
Blecua, José Manuel, Juan Gutiérrez Cuadrado y José Antonio Pascual eds. (2003): «La historia de los textos científicos en la mirada del filólogo y del científico», Asclepio, LV, 2.
Gómez Hermosilla, José (1943 [1853]): Arte de hablar en prosa y verso, nueva edición aumentada con notas y observaciones por D. Vicente Salvá, Buenos Aires, Glem.
Gómez Carrillo, Enrique (1905, 19142): El modernismo, Madrid, Francisco Beltrán.
Hernández Sandioca, Elena (2004): Tendencias historiograficas actuales. Escribir Historia hoy, Madrid, Akal.
Leroi-Gourhan, André (1988): El Hombre y la materia (Evolución y técnica I), Madrid, Taurus.
Moro Abadía, Oscar (2005): «La nueva historia de la ciencia y la sociología del conocimiento científico: un ensayo historiográfico», Asclepio, LVII, 2, pp. 255-280.
Sempere y Guarinos, Juan (1969 [1785-1789]): Ensayo de una biblioteca española de los mejores escritores del reinado de Carlos III, Madrid, Gredos (ed. facsimilar).
Silva Suárez, Manuel (2000): De la ingeniería y de los sistemas de eventos discretos. Discurso del académico electo Excmº Sr. [...], leído en el acto de su recepción pública el día 14 de noviembre, Madrid, Academia de Ingeniería.
Szymborska, Wislawa (2014): «Julio Verne. Alrededor de la luna», en Siempre lecturas no obligatoria, Barcelona, Ediciones Alfabia, pp. 94-95.
Downloads
Published
Issue
Section
License
The papers published in this journal are licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors grant the right of first publication to the Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación, which may publish in any language and format as well as publish and distribute their whole or partial content by any technologically available means and via data base.
Authors are allowed and encouraged to disseminate the articles accepted for publication on personal or institutional websites, before and after their publication, provided it is clearly stated that the work belongs to this journal and all bibliographic data are provided along with access to the document.
