Peña Arce, Jaime (2019): El léxico de Cantabria en los diccionarios de la Academia. De Autoridades al DLE-2014, Santander, Tantín Ediciones, 395 pp., ISBN 978-84-1204-994-7.
DOI:
https://doi.org/10.17979/rlex.2021.27.1.7550Keywords:
reviewAbstract
Review of Peña Arce, Jaime (2019): El léxico de Cantabria en los diccionarios de la Academia. De Autoridades al DLE-2014, Santander, Tantín Ediciones, 395 pp., ISBN 978-84-1204-994-7.
Downloads
References
Aliaga Jiménez, José Luis (2000): Aspectos de lexicografía española: el léxico aragonés en las ediciones del diccionario académico, Zaragoza, Institución Fernando el Católico.
Peña Arce, Jaime (2016a): «Variación de paradigmas pronominales de los átonos de tercera persona en el español de Cantabria», en A. Benito Ruiz, P. P. Espino Revenga y B. Revenga Saiz, eds., Nuevas Investigaciones Lingüísticas. XXX Congreso Internacional de la Asociación de Jóvenes Lingüistas, Santander, Universidad de Cantabria, pp. 529-543.
Peña Arce, Jaime (2016b): «Evidencias del uso prehodiernal del pretérito perfecto compuesto en el habla de Santander (España)», Altamira: Revista del Centro de Estudios Montañeses, 87, pp. 69-95.
Peña Arce, Jaime (2018): «Continuum dialectal norteño en el español de Cantabria. Dos ejemplos fonéticos: epéntesis de yod y conservación del grupo /-mb-/», Lingüísti-ca Española Actual, 40, 2, pp. 229-250.
Peña Arce, Jaime (2019): «Sobre la presencia del sufijo -iego en el español de Cantabria», en M.ª Á. García Aranda, M.ª C. Cazorla Vivas y M.ª P. Nuño Álvarez, eds., Lo que hablan las palabras. Estudios de lexicología y lexicografía en honor a Manuel Alvar Ezquerra, Lugo, Axac, pp. 439-447.
Peña Arce, Jaime (2020): «Estudio sociolingüístico de la interdentalización de /k/, dentro del grupo /kt/, en el español hablado en la ciudad de Santander», Philologica Canariensia, 26, pp. 20-34.
Downloads
Published
Issue
Section
License
The papers published in this journal are licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Authors grant the right of first publication to the Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación, which may publish in any language and format as well as publish and distribute their whole or partial content by any technologically available means and via data base.
Authors are allowed and encouraged to disseminate the articles accepted for publication on personal or institutional websites, before and after their publication, provided it is clearly stated that the work belongs to this journal and all bibliographic data are provided along with access to the document.
