Contido principal do artigo

Belén García Cabeza
Universidade da Coruña
España
https://orcid.org/0000-0003-1566-0768
Vol. 14 (2010), Miscelánea, Páxinas 109-123
DOI: https://doi.org/10.17979/srgphe.2010.14.0.4186
Recibido: set. 19, 2018 Aceptado: set. 19, 2018 Publicado: out. 15, 2010
##submission.howToCite##

Resumo

A través da pluma e da vida da pensadora coruñesa, Emilia Pardo Bazán, desvélanse as súas grandes contribucións no eido da educación das mulleres. O obxectivo principal deste estudo é facer un breve percorrido por unha das máis discutidas propostas esbozadas pola autora: un modelo educativo que ten por finalidade facilitar un proxecto de vida autónomo para as mulleres, baseado na igualdade sexual, moral, intelectual e social.

Descargas

Os datos de descargas todavía non están dispoñibles.

Detalles do artigo

Citas

ARTOLA MAGUELONE, Miguel: ‹‹Enciclopedia de Historia de España››. Vol. V, Diccionario temático, Madrid: Alianza Editorial, 1991.

AYALA ARACIL, Mª de los Ángeles: ‹‹Emilia Pardo Bazán y la Educación Femenina››, Salina: revista de IIetres, Tarragona, nº 15, 2001, páxs. 183-190.

BADILLO BAENA, Rosa Mª: Feminismo y educación en Málaga: el pensamiento de Suceso Luengo de Figueroa (1898-1920). Málaga: Servicio de Publicaciones de la Universidad de Málaga, 1992.

BARREIRO RODRÍGUEZ, Herminio, ‹‹O fío da memoria: unha escola daquel tempo››, Sarmiento, Anuario Galego de Historia da Educación, nº 10, 2006, páxs. 9-23.

BLANCO, Carmen: O contradiscurso das mulleres. Historia do feminismo. Vigo, Nigra, 1995.

BOURDIEU, Pierre: La dominación masculina, 5ª ed. Barcelona: Anagrama, 2007.

CABRERA BOSCH, Mª Isabel: ‹‹Mujeres que lucharon solas: Concepción Arenal y Emilia Pardo Bazán››. En FOLGUERA, Pilar: El Feminismo en España. Dos siglos de historia. Madrid: Fundación Pablo Iglesias, 2007, páxs. 45-80.

CANTERO ROSALES, Mª Ángeles: ‹‹De `perfecta casada´ a `ángel del hogar´ o la construcción del arquetipo femenino en el XIX››, Revista electrónica de estudios filológicos, nº 14, decembro de 2007.

CASTRO PÉREZ, Xavier: Servir era o pan do demo. Historia da vida cotiá en Galicia. Séculos XIX e XX. Vigo: Nigratrea, 2007.

CHARQUES GÁMEZ, Rocío: ‹‹Los artículos feministas en el Nuevo Teatro Crítico de Emilia Pardo Bazán››. Cuadernos de trabajos de Investigación, Alicante, Centre d´ Estudis sobre la Dona da Universitat d´ Alacant, nº 5, 2003.

COBO BEDÍA, Rosa: Fundamentos del patriarcado moderno. Jeac Jacques Rousseau. Madrid: Cátedra, col. Feminismos, 1995.

COOK, Teresa A: ‹‹Emilia Pardo Bazán y la Educación como elemento primordial de la liberación de la mujer››. Hispania, vol. 60, nº 2, maio 1977, páxs. 259-265.

____: El feminismo en la novela de la Condesa de Pardo Bazán, A Coruña, Deputación Provincial, 1976.

COSTA RICO, Antón: Escolas e mestres. A educación en Galicia: da Restauración á Segunda República. Santiago: Xunta de Galicia, 1989.

FAUS SEVILLA, Pilar: Emilia Pardo Bazán. Su época, su vida, su obra. Vols. I e II. A Coruña: Fundación Pedro Barrié de la Maza, 2003, páxs. 469-522.

FERNÁNDEZ VÁZQUEZ, Xosé Ramón: ‹‹Implantación de la escuela mixta e incorporación de la mujer a la educación formalizada: proceso histórico››. Historia de la Educación, Salamanca: Universidad de Salamanca, nº 22-23, 1989, páxs. 387-404.

FREIRE LÓPEZ, Ana María (ed.): Estudios sobre la obra de Emilia Pardo Bazán. Actas de las Jornadas Conmemorativas de los 150 años de su nacimiento. A Coruña: Fundación Pedro Barrié de la Maza, 2003.

GABRIEL FERNÁNDEZ, Narciso de: Leer, escribir y contar. Escolarización popular y sociedad en Galicia (1875-1900). Sada (A Coruña): Edicións do Castro, 1990, páx. 284.

____: Ler e escribir en Galicia. A alfabetización dos galegos e das galegas nos séculos XIX e XX. A Coruña: Servizo de Publicacións da Universidade da Coruña, 2006.

HERNÁNDEZ, Francesc J., BELTRÁN, José e MARRERO, Adriana: Teorías sobre sociedad y educación, 2ª ed., Valencia, Tirant lo Blanch, 2005.

JIMÉNEZ GARCÍA, Antonio: El Krausismo y la Institución Libre de Enseñanza. Madrid: Cincel, 1987.

LÓPEZ CABRALES, Mª del Mar: Palabras de mujeres. Escritoras españolas contemporáneas. Madrid: Narcea, 2000.

MAYOBRE RODRÍGUEZ, Purificación: O Krausismo en Galicia y Portugal. Sada (A Coruña): Edicións do Castro, 1994.

NASH, Mary: Mujeres en el mundo. Historia, retos y movimientos. Madrid: Alianza, 2004.

NASH, Mary e TAVERA, Susanna, Experiencias desiguales: conflictos sociales y respuestas colectivas (Siglo XIX), Madrid, Editorial Síntesis, 1995.

PARDO BAZÁN, Emilia: Obras completas, Madrid, Aguilar, 1947.

____: ‹‹La cuestión académica: a Gertrudis Gómez de Avellaneda en los Campos Elíseos››, Nuevo Teatro Crítico, febreiro 1889, páxs. 173-185.

____: ‹‹La cuestión académica: al señor Rafael de Altamira, secretario del Museo Pedagógico››, Nuevo Teatro Crítico, marzo 1891, páxs. 61-73.

____: ‹‹La mujer española››, I, La España Moderna, maio 1890, páxs. 101-113.

____: ‹‹La mujer española››, II, La España Moderna, xuño 1890, páxs. 1-15.

____: ‹‹La mujer española››, III, La España Moderna, xullo 1890, páxs. 121-131.

____: ‹‹La mujer española››, IV, La España Moderna, agosto 1890, páxs. 143-154.

____: ‹‹Del amor y la amistad››, Nuevo Teatro Crítico, xaneiro 1892, páxs. 55-72.

____: ‹‹Una opinión sobre la mujer››, Nuevo Teatro Crítico, marzo 1892, páxs. 71-84.

____: ‹‹Stuart Mill››, Nuevo Teatro Crítico, maio 1892, páxs. 41-76.

____: ‹‹La educación del hombre y la de la mujer››, Nuevo Teatro Crítico, marzo 1893, páxs. 14-76.

____: La cuestión palpitante. Salamanca: Anaya, 1966.

____: Los Pazos de Ulloa. Madrid: Alianza Editorial, 1991.

____: Insolación. Historia amorosa, ed. Ermitas Pernas Varela. Madrid: Cátedra, 2001.

____: La Tribuna, ed. Marisa Sotelo. Madrid: Alianza Editorial, 2002.

____: Un viaje de novios, ed. Marisa Sotelo. Madrid: Alianza Editorial, 2003.

____: Memorias de un solterón, ed. Mª Ángeles de Ayala. Madrid: Cátedra, 2004.

____: La vida contemporánea, ed. Carlos Dorado, producción da Hemeroteca Municipal de Madrid. Madrid: Área de Las Artes del Ayuntamiento de Madrid, 2005.

PULEO GARCÍA, Alicia H., ‹‹Feminismos››, en Mardones, José Mª, Diez palabras clave sobre movimientos sociales, Pamplona, Verbo divino, páxs. 187-228.

SCANLON, Geraldine M.: La polémica feminista en la España Contemporánea. Madrid: Siglo XXI, 1976.

UCHA, Ánxo S., La Institución Libre de Enseñanza en Galicia, Sada (A Coruña), Edicións do Castro, 1986.

URRUZOLA ZABALZA, Mª José, Introducción a la filosofía coeducadora, Bilbao, Maite Canal, 1995

Lexislación

Ley Moyano de Instrucción Pública (1857)

Diarios e Revistas

La España Moderna (Madrid)

La Ilustración Artística (Barcelona)

La Ilustración Española y Americana (Madrid)

Nuevo Teatro Crítico (Madrid)