A formación de especialistas en educación socioambiental e sustentabilidade como política pública na capital de São Paulo|Brasil
DOI:
https://doi.org/10.17979/ams.2024.31.1-2.11933Palabras clave:
Formación de educadores/as, educación socioambiental, cursos de especialización, Unifesp, UMAPAZResumo
En Brasil, hai grandes dificultades para acceder á formación profesional continua, sobre todo de cara aos cursos de posgrao, xa sexa polo elevado custo do investimento financeiro ou pola falta de temáticas que se axusten ás realidades comunitarias e institucións verdadeiramente comprometidas coa formación e a mellora da calidade de vida. A cidade de São Paulo, capital do Estado de São Paulo/Brasil, a pesar de ser a máis rica do país, está afectada polas desigualdades, a descontinuidade das políticas e a baixa valoración dos profesionais do ensino. Entendendo a necesidade de ampliar a oferta de cursos gratuítos, a Cátedra de Sostibilidade e Visións de Futuro da Universidade Federal de São Paulo (Unifesp) e a Universidade Aberta de Medio Ambiente e Cultura da Paz (UMAPAZ) da Secretaría de Medio Ambiente e Verde do Concello de São Paulo uniron forzas para ofrecer un curso gratuíto de especialización Lato Sensu dirixido a educadores formais e non formales, desde a educación 45 e non formal. Título de especialista en Educación Socioambiental e Sostibilidade. As metodoloxías do curso proporcionan ao alumnado as ferramentas para potenciar e ampliar as accións nos territorios educativos, contribuíndo a sensibilizar ás comunidades sobre as principais problemáticas socioambientais. O curso xa tivo unha versión finalizada e hai outra, cunha clase en curso. O artigo proponse relatar a experiencia, con todos os matices percibidos e rexistrados polo equipo de Coordinación composto por empregados da Unifesp e da UMAPAZ.
##plugins.themes.default.displayStats.downloads##
Citas
BRASIL. Lei nº 6.394 de 20 de dezembro de 1996. Estabelece as diretrizes e bases da educação nacional. Disponível em: https://www.planalto.gov.br/ccivil_03/leis/l9394.htm. Acesso em 15 fev. 2024
INOJOSA, R. M. (Org.). (2012): Aprendizagem socioambiental em livre percurso: a experiência da UMAPAZ. 1. ed. – São Paulo: Secretaria do Verde e do Meio Ambiente. 267 p. ISBN: 978-85-98140-14-8. Disponível em: https://www.prefeitura.sp.gov.br/cidade/secretarias/upload/chamadas/livro_-_aprendizagem_socioambienta_em_livre_percurso_-_v12_-_web_1355257931.pdf Acesso em: 19 fev. 2024.
PREFEITURA DE SÃO PAULO. (2022): Plano de Ação Agenda Municipal 2030. Fevereiro de 2022. Disponível em: https://www.prefeitura.sp.gov.br/cidade/secretarias/upload/governo/SEPEP/arquivos/plano-acao-agenda2030-final.pdf. Acesso em: 15 fev. 2024.
PREFEITURA DE SÃO PAULO. (2020): Agenda Municipal 2030. Dezembro de 2020. Disponível em: https://www.prefeitura.sp.gov.br/cidade/secretarias/upload/governo/arquivos/agenda_municipal_2030.pdf. Acesso em: 15 fev. 2024. 2020
SILVA, D. O. V.; NUNES, C. P. (2021): Políticas públicas como instrumento de valorização docente no Brasil. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, Araraquara, v. 16, n. esp. 2, p. 1131-1156. e-ISSN: 1982-5587. DOI: https://doi.org/10.21723/riaee.v16iesp2.14575
Descargas
Publicada
Número
Sección
Licenza
Os traballos publicados nesta revista están baixo unha licenza Creative Commons Recoñecemento-CompartirIgual 4.0 Internacional.
Permitese e anímase aos autores a difundir os artigos aceptados para a súa publicación nos sitios web persoais ou institucionais, antes e despois da súa publicación, sempre que se indique claramente que o traballo pertence a esta revista e se proporcionen os datos bibliográficos completos xunto co acceso ao documento.
