Contido principal do artigo

Jose María Filgueiras Nodar
a:1:{s:5:"es_ES";s:19:"UNIVERSIDAD DEL MAR";}
México
Vol. 18 Núm. 2 (2024), Artículos, Páxinas 89-109
DOI: https://doi.org/10.17979/rotur.2024.18.2.10996
Recibido: xuño 17, 2024 Aceptado: set. 5, 2024 Publicado: set. 26, 2024
##submission.copyright## ##submission.howToCite##

Resumo

Este artigo presenta unha investigación encamiñada a coñecer como un grupo de mozos universitarios residentes no destino turístico Baías de Huatulco (Oaxaca, México) entende certos aspectos da súa contorna olfactiva. Para iso, tras unha breve contextualización teórica, preséntase a metodoloxía seguida e posteriormente os resultados do estudo: os cheiros das colonias onde habitan os enquisados e a súa valoración, os cheiros máis agradables e máis desagradables percibidos en Huatulco, o cheiro de praias e áreas naturais, as diferenzas olfactivas entre tempada alta e baixa e, finalmente, os cheiros máis e menos desexables para o destino. O texto pecha cunhas reflexións nas que se discuten aspectos como as limitacións da investigación e algunhas posibilidades para unha lectura ética.

Descargas

Os datos de descargas todavía non están dispoñibles.

Métricas

Cargando métricas ...

Detalles do artigo

Citas

Aaker, David A., Kumar, V., Leone, Robert P. y Day, George S. (2013). Marketing research. 11ª. edición. Wiley.

Agapito, Dora Lucia Miguel (2013). The role of sensescapes in tourist experiences in rural areas. Tesis doctoral. Universidade do Algarve.

Alaminos Chica, Antonio (2006). La dinámica de la interacción. En Antonio Alaminos Chica y Juan Luis Castejón Costa Elaboración, análisis e interpretación de encuestas, cuestionarios y escalas de opinión (pp. 69-94). Editorial Marfil-Universidad de Alicante.

Cambridge Dictionary [CD] (s/f). Smellscape. Diccionario Cambridge. Disponible en: https://dictionary.cambridge.org/es/diccionario/ingles/smellscape, 25 de mayo de 2024.

Dávila López, Arturo (2015). Centros Integralmente Planeados (CIPS) en México. El proyecto turístico de FONATUR. Quaderns de Recerca en Urbanisme, 5-6, 271-285. https://doi.org/10.5821/qru.9578 DOI: https://doi.org/10.5821/qru.9578

Díaz de Rada, Vidal (2001). Diseño y elaboración de cuestionarios para la investigación comercial. ESIC Editorial.

Fàbregues, Sergi, Meneses, Julio, Rodríguez-Gómez, David y Paré, Marie-Hélène (2016). Técnicas de investigación social y educativa. Editorial UOC.

Filgueiras Nodar, José María (2015). ¿El turismo combina a la perfección con la vocación pesquera? El caso de Huatulco. En Salvador Villerías Salinas, Julia Fraga Berdugo y Ana Minerva Arce Ibarra (coords.) La pesca y la división social del trabajo en México y España. Un acercamiento multidisciplinario (pp. 131-148). Universidad Autónoma del Estado de Guerrero, Instituto Politécnico Nacional, El Colegio de la Frontera Sur y Juan Pablos Editor.

Le Breton, David (2007). El sabor del mundo. Una antropología de los sentidos. Nueva Visión.

Lindborg, PerMagnus y Liew, Kongmeng (2021). Real and imagined smellscapes. Frontiers in Psychology, 12, art. no. 718172, 1-19. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.718172 DOI: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.718172

Malhotra, Naresh K. (2008). Investigación de mercados. 5ª edición. Pearson.

McLean, Katherine Jane (2019). Nose-first. Practices of smellwalking and smellscape mapping. Tesis doctoral. Royal College of Art.

Porteous, John Douglas (1990). Landscapes of the Mind: Worlds of Sense and Metaphor. University of Toronto Press. DOI: https://doi.org/10.3138/9781487579548

Santiago Ramírez, Jhoadany (2019). Reorganización espacial por la actividad turística en Santa María Huatulco, Oaxaca, de 1984 a 2017. Tesis de maestría. Universidad Nacional Autónoma de México.

Secretaría de Turismo del Estado de Oaxaca [SECTUR] (2023). Indicadores de la actividad turística 2023 (enero-septiembre). SECTUR.

Secretaría de Turismo del Estado de Oaxaca [SECTUR] (2019). Indicadores de la actividad turística 2019 (enero-diciembre). SECTUR.

Simó Solsona, Montserrat y Suárez Grimalt, Laura (2020). Encuesta por cuestionarios. Fundació Universitat Oberta de Catalunya.

Soto, Ángel (2018, 30 de mayo). ¿Por qué en México vivimos en colonias y no en barrios? Milenio: https://www.milenio.com/cultura/por-que-en-mexico-vivimos-en-colonias-y-no-en-barrios

Strijbos, Sytse (1998). Ethics and the Systematic Character of Modern Technology. Techné: Research in Philosophy and Technology, 3(4), 160-169. DOI: https://doi.org/10.5840/techne19983419

Talledos Sánchez, Edgar (2012). La imposición de un espacio: de La Crucecita a Bahías de Huatulco. Revista mexicana de ciencias políticas y sociales, 57, 119-142. https://doi.org/10.22201/fcpys.2448492xe.2012.216.34842 DOI: https://doi.org/10.22201/fcpys.2448492xe.2012.216.34842

Thibaud, Jean-Paul (2017). Smellscape Design and Monitoring. En Victoria Henshaw, Kate McLean, Dominic Medway, Chris Perkins y Gary Warnaby (eds.) Designing with Smell. Practices, Techniques and Challenges (pp. 77-81). Routledge. DOI: https://doi.org/10.4324/9781315666273-P3

Universidad del Mar y Secretaría de Turismo [UMAR y SECTUR] (2014). Agenda de competitividad del destino turístico Bahías de Huatulco. Secretaría de Turismo. Disponible en: https://www.sectur.gob.mx/wp-content/uploads/2015/02/PDF-Huatulco.pdf

Xiao, J., Tait, M. y Kang, J. (2020). Understanding smellscapes: sense-making of smell-triggered emotions in place. Emotion, Space and Society, 37. https://doi.org/10.1016/j.emospa.2020.100710 DOI: https://doi.org/10.1016/j.emospa.2020.100710