Meritocracia, igualdad, educación. Por una vuelta a la historia social de la educación

Autores/as

DOI:

https://doi.org/10.17979/srgphe.2024.28.1.11742

Palabras clave:

historia da educación, políticas educativas, clases sociais, meritocracia, selección escolar

Resumo

O principio da meritocracia, presente nas formulacións de política educativa, tanto socialdemócratas como neoliberais, goza da lexitimación que lle conceden os poderes económicos e políticos. Porén, desde unha mirada crítica sobre a realidade das clases sociais e sobre as desigualdades existentes é mester verificar a súa verdade, as súas limitacións, ou canto hai de formulación ideolóxica. A socioloxía histórica crítica e non funcionalista realizada nas pasadas décadas dos anos sesenta a oitenta puxo de relevo a súa formulación ideolóxica. O profesor Viñao Frago procede a reler estas páxinas e a examinar o discurso da meritocracia aplicado ás políticas educativas en España, e desde a súa práctica historiográfica examina a xenealoxía e a función social destas políticas, mostra os argumentos en debate e a resonancia ideolóxica deste principio. Ao tempo, invita a realizar exames críticos dos procesos histórico-educativos da man das mellores orientacións da historia social

##plugins.themes.default.displayStats.downloads##

##plugins.themes.default.displayStats.noStats##

Descargas

Publicada

2025-03-17

Número

Sección

Libros

Cómo citar

Meritocracia, igualdad, educación. Por una vuelta a la historia social de la educación. (2025). Sarmiento. Revista Galego-Portuguesa de Historia da Educación, 28(1), 290-293. https://doi.org/10.17979/srgphe.2024.28.1.11742

Artigos similares

1-10 de 266

Tamén pode Iniciar unha busca avanzada por similitude para este artigo.