Contido principal do artigo

Narciso De Gabriel Fernández
Universidade da Coruña
España
https://orcid.org/0000-0002-3630-0908
Vol. 17 (2013), Monografía. Feminismo e educación das mulleres, Páxinas 7-36
DOI: https://doi.org/10.17979/srgphe.2013.17.0.4079
Recibido: set. 14, 2018 Aceptado: set. 14, 2018 Publicado: out. 11, 2014
##submission.howToCite##

Resumo

As mulleres quedaron excluídas inicialmente do sistema de instrución pública ideado polo liberalismo español. A exclusión inicial dará paso a unha inclusión parcial, orientada a formar as nenas para o desempeño das funcións de esposa e de nai. Os debates que se produciron en 1859 no Ateneo da Coruña e en 1892 no Congreso Pedagóxico Hispano-Portugués-Americano poñen de manifesto a hexemonía dun modelo educativo que pretendía consolidar o status de dependencia do sexo feminino. Pero nun e noutro escenario tamén se ouviron voces, como as de Antonio García Fuertes, Concepción Arenal e Emilia Pardo Bazán, que reclamaban con máis ou menos radicalidade unha educación para a autonomía. A figura de Rosalía de Castro, pola súa parte, constitúe un bo exemplo dos atrancos aos que se tiveron que enfrontar as mulleres que decidían converterse en escritoras.

Descargas

Os datos de descargas todavía non están dispoñibles.

Detalles do artigo