A educación das mulleres no século XIX

Exclusión, dependencia e autonomía

Autores/as

DOI:

https://doi.org/10.17979/srgphe.2013.17.0.4079

Palabras clave:

Educación das mulleres, dependencia, autonomía, Concepción Arenal, Emilia Pardo Bazán, Rosalía de Castro

Resumo

As mulleres quedaron excluídas inicialmente do sistema de instrución pública ideado polo liberalismo español. A exclusión inicial dará paso a unha inclusión parcial, orientada a formar as nenas para o desempeño das funcións de esposa e de nai. Os debates que se produciron en 1859 no Ateneo da Coruña e en 1892 no Congreso Pedagóxico Hispano-Portugués-Americano poñen de manifesto a hexemonía dun modelo educativo que pretendía consolidar o status de dependencia do sexo feminino. Pero nun e noutro escenario tamén se ouviron voces, como as de Antonio García Fuertes, Concepción Arenal e Emilia Pardo Bazán, que reclamaban con máis ou menos radicalidade unha educación para a autonomía. A figura de Rosalía de Castro, pola súa parte, constitúe un bo exemplo dos atrancos aos que se tiveron que enfrontar as mulleres que decidían converterse en escritoras.

##plugins.themes.default.displayStats.downloads##

##plugins.themes.default.displayStats.noStats##

Descargas

Publicada

2014-10-11

Número

Sección

Monografía. Feminismo e educación das mulleres

Cómo citar

A educación das mulleres no século XIX: Exclusión, dependencia e autonomía. (2014). Sarmiento. Revista Galego-Portuguesa de Historia da Educación, 17, 7-36. https://doi.org/10.17979/srgphe.2013.17.0.4079

Artigos similares

1-10 de 301

Tamén pode Iniciar unha busca avanzada por similitude para este artigo.