Que saben os alumnos do 1º ciclo e do CAA sobre as especies exóticas, invasoras e autóctonas da rexión de Pombal?

Autoras/es

  • Cátia Sousa EB1 de Travasso
  • Cristina Neto EB1 de Escoural
  • Isabel Correia Centro Escolar de São Simão
  • Ilda Silva EBI Gualdim Pais
  • Paulo Silva Centro de Apoio à Aprendizagem

DOI:

https://doi.org/10.17979/ams.2024.31.1-2.11932

Palabras clave:

Educación Ambiental, Invasoras, Autóctonas

Resumo

Este traballo reflicte os coñecementos previos dun grupo de alumnos que cursan o 1o ciclo (1o, 2o, 3o e 4o cursos de escolaridade) dos colexios de Travasso, Escoural, Gualdim Pais e São Simão de Litém e dun grupo de alumnos de 5o, 7o e 9o cursos, con necesidades específicas que acoden ao grupo, sede do Centro de Apoio á Aprendizaxe do Concello de Pombal, no centro educativo de Portugal. sobre o tema Especies exóticas, invasoras e autóctonas da comarca do Pombal, así como os problemas ambientais asociados. A nivel metodolóxico, este traballo baseouse na enquisa e análise das respostas do alumnado a unha enquisa, na que interviñeron preguntas asociadas á temática Exótica, Invasiva e Autóctona na comarca do Pombal. Despois de analizalos, conclúese que os coñecementos expostos polo alumnado reflicten unha baixa alfabetización sobre este tema, así como un certo descoñecemento respecto da erradicación de especies invasoras e da normativa comercial vixente para a importación e venda de especies exóticas. Ante as respostas do alumnado, quedou patente a necesidade de poñer en marcha un proxecto ambiental baseado en accións de sensibilización, tanto teóricas como prácticas, e dirixidas á participación voluntaria do alumnado na promoción e difusión da temática na comunidade circundante. Así, ao longo do curso escolar 2022/2023 desenvolverase na comarca do Pombal un proxecto sobre Plantas Exóticas, Invasoras e Autóctonas con alumnos dos mesmos centros, co apoio do Concello de Pombal e doutros investigadores da rexión central de Portugal especializados na materia, co obxectivo de levar á sociedade a poñer en valor prácticas de sustentabilidade do ecosistema que poñan fin á degradación paulatina da flora e fauna rexional, así como á degradación paulatina da paisaxe e a fauna rexional. coa intención de cooperar na integración desta materia nos currículos escolares. Así, deuse conta da necesidade urxente de fomentar a participación activa de toda a sociedade na resolución destes problemas e de introducir esta temática nos “Dominios da Autonomía Curricular” (DAC), ámbitos de converxencia de traballo interdisciplinar e/ou de articulación curricular e nos currículos escolares.

Descargas

Os datos de descargas todavía non están dispoñibles.

Citas

ALVIM, B., MILANY, O., ROGÉRIO, T. Et all (2010). Educação Ambiental na escola. In http://www.educadores.diaadia.pr.gov.br/arquivos/File/cadernos_tematicos/tematico_ed_am biental2010.pdf consultado em 09/08/2023BRASIL.

FERNANDEZ, F. A. S. 2004. Invasores de outros mundos: perda de biodiversidade por contaminação biológica. Congresso Brasileiro de Unidades de Conservação, Curitiba. Anais... Curitiba: Rede Pró-Unidades de Conservação/Fundação O Boticário de Proteção à Natureza, p. 53-63.

MARCHANTE, E., MARCHANTE, H., FREITAS, H., MORAIS, M. 2014. Guia Prático para a Identificação de Plantas Invasoras em Portugal. Imprensa da Universidade de Coimbra.

PROGRAMA GLOBAL DE ESPÉCIES INVASORAS (GISP). 2005. América do Sul invadida: a crescente ameaça das espécies exóticas invasoras. [S.l.]: GISP, P.80

McNEELY, J. A. et al. (Eds.). 2001.Global strategy on invasive allien plants. IUCN: Cambridge, P. 50

MINISTÉRIO DO AMBIENTE, 1999. Decreto-Lei n.o 565/99, de 21 de dezembro. In: Diário da República– I Série – A. 295: 9100-9114.

MINISTÉRIO DA EDUCAÇÃO (2012). RESOLUÇÃO Nº 2, DE 15 DE JUNHO DE 2012. Estabelece as Diretrizes Curriculares Nacionais para a Educação Ambiental. http://portal.mec.gov.br/index.php?option=com_docman&view=download&alias=10988-rcp002-12-pdf&category_slug=maio-2012-pdf&Itemid=30192

MILANO, M. S; TAKAHASHI, L. Y.; NUNES, M. de L. (Org.). Unidades de conservação: atualidades e tendências. Curitiba: Fundação O Boticário de Proteção à Natureza, p. 118-131.

POORTER, M. de; ZILLER, S. R. 2004. Biological contamination in protected areas: the need to act and turn the tide of invasive alien species.

##submission.downloads##

Publicada

2024-12-01

Como citar

Sousa, C., Neto, C., Correia, I., Silva, I., & Silva, P. (2024). Que saben os alumnos do 1º ciclo e do CAA sobre as especies exóticas, invasoras e autóctonas da rexión de Pombal?. AmbientalMENTEsustentable, 31(1-2), 61–80. https://doi.org/10.17979/ams.2024.31.1-2.11932