Enfoque pedagóxico na proposta dun dicionario electrónico de comercio internacional español-inglés
Contido principal do artigo
Resumo
O presente traballo forma parte dun proxecto máis xeral que abarca a proposta para a elaboración dun dicionario de Comercio Internacional dentro do marco teórico da Teoría Funcional da Lexicografía. Este proxecto, que se expoñerá en forma de tese de doutoramento, propón a creación dun dicionario electrónico pedagóxico especializado en linguas inglesa e española para alumnos universitarios españois. Presentamos a continuación un resumo daquelas seccións do estudo que teñen en común o enfoque pedagóxico da proposta. En concreto, centrámonos na selección de categorías de información e de dous elementos estructurais (Introdución Sistemática e Guía de Uso) considerados relevantes para o usuario.No marco da Teoría Funcional da Lexicografía, esta selección de categorías só pode realizarse unha vez definidos con precisión o tipo de usuario ao que vai dirixida a obra, as necesidades lexicográficamente relevantes do devandito usuario e a situación social ou extralexicográfica na quexurdirán ditas necesidades. Por iso, tras unha introdución na que presentamos o estado da cuestión de forma xeral, resumimos o marco teórico no que se circunscribe a nosa proposta de dicionario. A continuación expoñemos os feitos que xustifican a nosa proposta desde un punto de vista pedagóxico así como os obxectivos que perseguimos, e presentamos un listado de categorías de información e elementos estructurais relevantes para o noso usuario e que consideramos que xogan un papel decisivo no proceso de formación do alumno.Para rematar, ofrécense ilustracións do que podería ser a interfaz do dicionario en distintas fases dunha consulta.
Palabras clave:
Descargas
Detalles do artigo
Citas
Andersen, Birger y Pedro A. Fuertes-Olivera (2009): «The Application of Function Theory to the Classification of Monolingual Business Dictionaries», Lexicographica 25, pp. 213-239.
Andersen, Birger y Richard Almind (2011): «The Technical Realization of Three Monofunctional Phrasal Verb Dictionaries», en P. A. Fuertes-Olivera y H. Bergenholtz, eds., E-Lexicography. The Internet, Digital Initiatives and Lexicography, London-New York, Continuum, pp. 208-229.
Bergenholtz, Henning (2011): «Access to and Presentation of Needs-Adapted Data in Monofunctional Internet Dictionaries», en P. A. Fuertes-Olivera y H. Bergenholtz, eds., E-Lexicography. The Internet, Digital Initiatives and Lexicography, London-New York, Continuum, pp. 30-53.
Bergenholtz, Henning y Sandro Nielsen (2006): «Subject-field components as integrated parts of LSP diccionaries», Terminology, 12, 2, pp. 281-303.
Bergenholtz, Henning, Sandro Nielen y Sven Tarp (2009): Lexicography at a Crossroads. Dictionaries and Encyclopedias Today, Lexicographical Tools Tomorrow, Bern, Peter Lang.
Bergenholtz, Henning y Sven Tarp (2003): «Two opposing theories: On H.E. Wiegand’s recent discovery of lexicographic functions», Hermes. Journal of Linguistics, 31, pp. 171-196.
Bergenholtz, Henning y Sven Tarp (2004): «The concept of dictionary usage», Nordic Journal of English Studies, 3, pp. 23-36.
Bergenholtz, Henning y Sven Tarp (2005b): «Electronic dictionaries: Old and new lexicographic solutions », Hermes. Journal of Linguistics, 34, pp. 7-9.
Bothma, Theo J. D. (2011): «Filtering and Adapting Data and Information in an Online Environment in Response to User Needs», en P. A. Fuertes-Olivera y H. Bergenholtz, eds., E-Lexicography. The Internet, Digital Initiatives and Lexicography, London-New York, Continuum, pp. 71-102.
Fernández, Trinidad y Pamela Faber (2011): «The Representation of Multidimensionality in a Bilingualized English-Spanish Thesaurus for Learners in Architecture and Building Construction», International Journal of Lexicography, 24, 2, pp. 198-225.
Fuertes-Olivera, Pedro A. (2010): «Lexicography for The Third Millennium: Free Institutional Internet Terminological Dictionaries for Learners», en P. A. Fuertes-Olivera, ed., Specialised Dictionaries for Learners, Berlin-New York, De Gruyter, pp. 193-210.
Fuertes-Olivera, Pedro A. y Ascensión Arribas-Baño (2008): Pedagogical Specialised Lexicography. The representation of meaning in English and Spanish business dictionaries, Amsterdam-Philadelphia, John Benjamins (Terminology and Lexicography in Research and Practice, 11), pp. 45-69.
Fuertes-Olivera, Pedro A. y Henning Bergenholtz (2011): «Introduction: The Construction of Interner Dicionaries», en Pedro A. Fuertes-Olivera y Henning Bergenholtz, eds., ELexicography. The Internet, Digital Initiatives and Lexicography, London-New York, Continuum, p. 3.
Fuertes-Olivera, Pedro A. y Henning Bergenholtz, eds. (2011): E-Lexicography. The Internet, Digital Initiatives and Lexicography, London-New York, Continuum.
Fuertes-Olivera, Pedro A. y Sven Tarp (2011): «Lexicography for The Third Millennium: Cognitiveoriented Specialised Dictionaries for Learners», Iberica. Journal of the European Association of Languages for Specific Purposes, 21, pp. 141-162.
Gouws, Rufus H. (2011): «Learning, Unlearning and Innovation in the Planning of Electronic Dictionaries», en P. A. Fuertes-Olivera y H. Bergenholtz, eds., E-Lexicography. The Internet, Digital Initiatives and Lexicography, London-New York, Continuum, pp. 17-29.
Heid, Ulrich (2011): «Electronic Dictionaries as Tools: Toward An Assesment of Usability », en P. A. Fuertes-Olivera y H. Bergenholtz (eds.), E-Lexicography. The Internet, Digital Initiatives and Lexicography, London-New York, Continuum, pp. 287-304.
Landau, Sidney I (2001): Dictionaries: The Art and Craft of Lexicography, Cambridge, Cambridge University Press.
Lew, Robert. (2011): «Online Dictionaries of English», en P. A. Fuertes-Olivera y H. Bergenholtz (eds.), E-Lexicography. The Internet, Digital Initiatives and Lexicography, Londres-Nueva York, Continuum, pp. 230-250.
Nielsen, Sandro y Richard Almind (2011): «From data to dictionary», en P. A. Fuertes-Olivera y H. Bergenholtz, (eds.), E-Lexicography. The Internet, Digital Initiatives and Lexicography, London-New York, Continuum, pp. 141-167.
Nielsen, Sven y Sven Tarp, eds. (2009): Lexicography in the 21st Century. In Honour of Henning Bergenholtz, Amsterdam-Philadelphia, John Benjamins (Terminology and Lexicography in Research and Practice, 12), pp. ix-xi.
Tarp, Sven (2008): Lexicography in the Borderland between Knowledge and Non-Knowledge. General Lexicographical Theory with Particular Focus on Learner’s Lexicography, Tübingen, Niemeyer.
Tarp, Sven (2010): «Functions of Specialised Learners’Dictionaries», en Pedro A. Fuertes- Olivera, ed., Specialised Dictionaries for Learners, Berlin-New York, De Gruyter, pp.39-54.
Verlinde, Serge (2011): «Modelling Interactive Reading, Translation and Writing Assistants », en P. A. Fuertes-Olivera y H. Bergenholtz, eds., E-Lexicography. The Internet, Digital Initiatives and Lexicography, London-New York, Continuum, pp. 275-286.
Zgusta, Ladislav (1971): Manual of lexicography (Janua Linguarum. Series maior 39).Prague-The Hague-Paris, Academia-Mouton.