Formación de profesores en educación ambiental na conca do río Gravataí, sur de Brasil

Autores/as

DOI:

https://doi.org/10.17979/ams.2015.02.020.1652

Palabras clave:

educación ambiental, metodoloxía do proxecto, formación de profesores, cunca hidrográfica

Resumo

Este traballo forma parte das accións do Proxecto de Educación Ambiental para a Conservación e Xestión dos Recursos Hídricos na conca do río Gravataí, levado a cabo pola Universidade Federal do Río Grande do Sur (UFRGS) e polo Comité de Xestión da cunca do río Gravataí co obxectivo da formación do profesorado en educación ambiental (EA) nos concellos pertencentes á conca hidrográfica. O obxectivo do curso foi proporcionar subvencións ao profesorado en relación coa elaboración de proxectos baseados nos principios da EA e profundar no coñecemento sobre ecoloxía e sustentabilidade na conca hidrográfica, entre outros. Os profesores realizaron investigacións xunto cos seus alumnos no entorno escolar e arredores, coa intención de desenvolver proxectos de educación ambiental. A metodoloxía do proxecto de traballo contribuíu a pensar no coidado do medio ambiente, a sostibilidade, a solidariedade, a creatividade, a complexidade e a cidadanía. A organización de proxectos de traballo en EE permitiu reflexionar sobre a vida diaria e os seus diferentes contextos socioambientais e culturais. Contribúe á elaboración de actividades contextualizadas, valorou o proceso de aprendizaxe dos alumnos, proporcionou a aprendizaxe sabendo como facelo e como facelo, así como a aproximación da rutina escolar ao ambiente que rodea aos centros.

##plugins.themes.default.displayStats.downloads##

##plugins.themes.default.displayStats.noStats##

Citas

ACHUTTI, Luiz Eduardo Robinson (2004). Fotoetnografia da Biblioteca Jardim. Porto Alegre: Editora da UFRGS/Tomo Editorial.

CARVALHO, Ademar de Lima (2005). Os caminhos perversos da educação: a luta pela apropriação do conhecimento no cotidiano da sala de aula. Cuiabá. Edufmt.

CHIZZOTTI, Antonio (2006). Pesquisa qualitativa em ciências humanas e sociais. Petrópolis: Vozes, p.164.

Edson Gomes Travassos (2001). A educação ambiental nos currículos: dificuldades e desafios. REVISTA DE BIOLOGIA E CIÊNCIAS DA TERRA. Volume 1 - Número 2, p. 9 -19.

FREIRE, Paulo (2007). Educação como prática da liberdade. 30a Ed. São Paulo: Paz e Terra.

LOUREIRO, Carlos Frederico Bernardo (2011). Educação ambiental e movimentos sociais na construção da cidadania ecológica e planetária. In: LOUREIRO, Carlos Frederico Bernardo (org.); LAYRARGUES, Philippe Pomier (org.); CASTRO, R. S. de (org.). Educação Ambiental: repensando o espaço da cidadania. 5ª ed. São Paulo. Cortez. p. 73-103.

PEDRINI, Alexandre Gusmão (2007). Fundamentos da Pesquisa em Educação Ambiental. (Org.) PEDRINI, Alexandre Gusmão. Metodologias em educação ambiental. Petrópolis: Ed. Vozes, p. 23-91.

PINHEIRO, E M, Kakehashi TY, Angelo M.(2005) O uso de filmagem em pesquisas qualitativas. Rev Latino-am Enfermagem setembro-outubro; 13(5): 717-22.

Travassos, Edson Gomes (2001). A educação ambiental nos currículos: dificuldades e desafios. REVISTA DE BIOLOGIA E CIÊNCIAS DA TERRA. Volume 1 - Número 2, p. 9-19.

Publicada

2015-12-14

Número

Sección

Educación ambiental, nas escolas e nas universidades

Cómo citar

Formación de profesores en educación ambiental na conca do río Gravataí, sur de Brasil. (2015). AmbientalMENTEsustentable, 2(020), 973-980. https://doi.org/10.17979/ams.2015.02.020.1652