Formación de profesores en educación ambiental na conca do río Gravataí, sur de Brasil
DOI:
https://doi.org/10.17979/ams.2015.02.020.1652Palabras clave:
educación ambiental, metodoloxía do proxecto, formación de profesores, cunca hidrográficaResumo
Este traballo forma parte das accións do Proxecto de Educación Ambiental para a Conservación e Xestión dos Recursos Hídricos na conca do río Gravataí, levado a cabo pola Universidade Federal do Río Grande do Sur (UFRGS) e polo Comité de Xestión da cunca do río Gravataí co obxectivo da formación do profesorado en educación ambiental (EA) nos concellos pertencentes á conca hidrográfica. O obxectivo do curso foi proporcionar subvencións ao profesorado en relación coa elaboración de proxectos baseados nos principios da EA e profundar no coñecemento sobre ecoloxía e sustentabilidade na conca hidrográfica, entre outros. Os profesores realizaron investigacións xunto cos seus alumnos no entorno escolar e arredores, coa intención de desenvolver proxectos de educación ambiental. A metodoloxía do proxecto de traballo contribuíu a pensar no coidado do medio ambiente, a sostibilidade, a solidariedade, a creatividade, a complexidade e a cidadanía. A organización de proxectos de traballo en EE permitiu reflexionar sobre a vida diaria e os seus diferentes contextos socioambientais e culturais. Contribúe á elaboración de actividades contextualizadas, valorou o proceso de aprendizaxe dos alumnos, proporcionou a aprendizaxe sabendo como facelo e como facelo, así como a aproximación da rutina escolar ao ambiente que rodea aos centros.
##plugins.themes.default.displayStats.downloads##
Citas
ACHUTTI, Luiz Eduardo Robinson (2004). Fotoetnografia da Biblioteca Jardim. Porto Alegre: Editora da UFRGS/Tomo Editorial.
CARVALHO, Ademar de Lima (2005). Os caminhos perversos da educação: a luta pela apropriação do conhecimento no cotidiano da sala de aula. Cuiabá. Edufmt.
CHIZZOTTI, Antonio (2006). Pesquisa qualitativa em ciências humanas e sociais. Petrópolis: Vozes, p.164.
Edson Gomes Travassos (2001). A educação ambiental nos currículos: dificuldades e desafios. REVISTA DE BIOLOGIA E CIÊNCIAS DA TERRA. Volume 1 - Número 2, p. 9 -19.
FREIRE, Paulo (2007). Educação como prática da liberdade. 30a Ed. São Paulo: Paz e Terra.
LOUREIRO, Carlos Frederico Bernardo (2011). Educação ambiental e movimentos sociais na construção da cidadania ecológica e planetária. In: LOUREIRO, Carlos Frederico Bernardo (org.); LAYRARGUES, Philippe Pomier (org.); CASTRO, R. S. de (org.). Educação Ambiental: repensando o espaço da cidadania. 5ª ed. São Paulo. Cortez. p. 73-103.
PEDRINI, Alexandre Gusmão (2007). Fundamentos da Pesquisa em Educação Ambiental. (Org.) PEDRINI, Alexandre Gusmão. Metodologias em educação ambiental. Petrópolis: Ed. Vozes, p. 23-91.
PINHEIRO, E M, Kakehashi TY, Angelo M.(2005) O uso de filmagem em pesquisas qualitativas. Rev Latino-am Enfermagem setembro-outubro; 13(5): 717-22.
Travassos, Edson Gomes (2001). A educação ambiental nos currículos: dificuldades e desafios. REVISTA DE BIOLOGIA E CIÊNCIAS DA TERRA. Volume 1 - Número 2, p. 9-19.
Descargas
Publicada
Número
Sección
Licenza
Os traballos publicados nesta revista están baixo unha licenza Creative Commons Recoñecemento-CompartirIgual 4.0 Internacional.
Permitese e anímase aos autores a difundir os artigos aceptados para a súa publicación nos sitios web persoais ou institucionais, antes e despois da súa publicación, sempre que se indique claramente que o traballo pertence a esta revista e se proporcionen os datos bibliográficos completos xunto co acceso ao documento.
