Metodoloxías musicais do século XX: Dalcroze e Kodaly
Main Article Content
Abstract
A educación musical na etapa de Educación Infantil ocupa un posto crucial, xa que contribúe ao desenvolvemento integral dos educandos. Para que esta sexa efectiva, a metodoloxía empregada ha de ser lúdica, innovadora, dinámica e versátil. Por isto, o obxectivo principal deste traballo é dar a coñecer as metodoloxías musicais do século XX. Neste traballo, enmarcaremos a música no currículo de Educación Infantil; a continuación, veremos aspectos común a todas elas; e finalmente, centrarémonos especificamente nas metodoloxías Dalcroze e Kodaly, posto que cumpren todos os requisitos metodolóxicos anteriormente mencionados.
Downloads
Article Details
References
Arráez, J. D. (2013). Los principales métodos activos de educación musical en primaria. Artseduca, nº5, p. 6-21. Recuperado de https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=4339750
Belmonte, J. (2013). La aplicación del método Dalcroze en las enseñanzas elementales del conservatorio profesional de música “Tomás de Torrejón y Velasco” de Albacete. Recuperado el 6 de Julio de 2016, del sitio web de la UNED: http://e-spacio.uned.es/fez/view.php?pid=tesisuned:Educacion-Jgonzalez
Cuevas, S. (2015). La transcendencia de la educacion musical de principios del siglo XX en la enseñanza actual. Magister, volúmen 27, p. 37-43. Recuperado de http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0212679615000043
García, M. T. (2014). La importancia de la música para el desarrollo integral en la etapa de Infantil. Recuperado el 5 de Junio de http://rodin.uca.es/xmlui/bitstream/handle/10498/16696/16696.pdf?sequence=6
Gértrudix, F. (s.f.). Características de la educación musical en Educación Infantil. Recuperado el 1 de Julio de 2016, del sitio web de UCLM: www.sonidosimaginarios.es/docencia/didactica/documentos/tema1
Goulart, D. (2000). Dalcroze, Orff, Suzuki e Kodály Semelhanças, diferenças, especificidades. Recuperado de http://www.dianagoulart.com/Canto_Popular/Educadores.html
Hemsy de Gainza, V. (2003). La educación musical entre dos siglos : del modelo metodológico a los nuevos paradigmas. Recuperado el 5 de Julio de 2016, de http://docplayer.es/10190426-La-educacion-musical-entre-dos-siglos-del-modelo-metodologico-a-los-nuevos-paradigmas-dra-violeta-gainza.html
Hemsy de Gainza, V. (2004). La educación musical en el siglo XX. Revista musical chilena, volúmen 58, nº201, p. 74-81. Recuperado el 5 de Julio de 2016, de http://www.scielo.cl/scielo.php?pid=S0716-27902004020100004&script=sci_arttext&tlng=pt
Jaramillo, M. C. (2004). Métodos históricos o activos en educación musical. Lista Electrónica Europea de Música en la Educación, nº14. Recuperado de http://musica.rediris.es/leeme/revista/jorquera04.pdf
Lacárcel, J. (2003). Psicología de la música y emoción musical. Educatio s. XXI, nº20-21,p. 213-226. Recuperado de http://revistas.um.es/educatio/article/view/138
Lucato, M. (1997). La metodología Kodály aplicada a la escuela primaria. Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado, nº1. Recuperado de https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=2786659
Maravillas, D. , y Giráldez, A., (Eds). (2007). Aportaciones teóricas y metodológicas a la educación musical. Barcelona
Sánez, D. (2009). Métodos pedagógico – musicales para secundaria. Revista digital para profesionales de la enseñanza, nº3, p. 1-15. Recuperado de https://www.feandalucia.ccoo.es/docu/p5sd5026.pdf
Sarget, M. A. (2003). La música en la Educación Infantil. Estrategias cognitivo- musicales, nº18, p.197. Recuperado de https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=1032322