Do “gobernar es poblar” ao “educar es argentinizar”
Emigrantes e educación na Arxentina finisecular
DOI:
https://doi.org/10.17979/srgphe.2013.17.0.4094Palabras clave:
Emigración, inmigración, educación, ideoloxía, lexislación educativa, historia da Educación arxentina, escola, asociacionismo emigranteResumo
A poboación que forma a Arxentina finisecular é un aluvión de culturas, linguas e influencias ideolóxicas que a estrutura política do novo Estado pretende uniformar e consolidar baixo un sentimento identitario que necesariamente debe comezar por formarse na escola. O presente traballo detense na tendencia dos diferentes colectivos inmigrantes para manter e preservar as súas señas de identidade no lugar de destino mediante experiencias educativas propias e nas estratexias do propio Estado por crear instrumentos lexislativos que axuden a construír un sentimiento de pertenza, inherente á formación dun nuevo cidadán no novo tempo político poscolonial. En ambas vertentes dunha mesma realidade, a escola desempeña un papel fundamental.