Main Article Content

Norberto Fabian Diaz Duarte
Unidades Tecnológicas de Santander
Ecuador
https://orcid.org/0000-0001-6279-3067
Carolina Raigosa Diaz
Unidades Tecnológicas de Santander
Ecuador
https://orcid.org/0000-0002-1432-4511
Vol. 24 No. 2 (2020), Monograph December 2020. New narratives in fashion influencer marketing, pages 59-75
DOI: https://doi.org/10.17979/redma.2020.24.2.7067
Submitted: Oct 16, 2020 Accepted: Nov 19, 2020 Published: Dec 31, 2020
How to Cite

Abstract

SEVEN Santander’s Fashion Industry is a transmedia strategy for the positioning and marketing of fashion products created by companies, artists and designers in the department of Santander, Colombia. The study uses a qualitative descriptive design, and is based on a probabilistic sample of the participating brands, commercial brand photographers and make-up artists. The event consists of a seven-day encounter between photographers, make-up artists, designers, academics and fashion marketing professionals, together with a cross-sectoral e-commerce space providing access to products. The study was carried out virtually in July 2020, and focuses on the viewers and users who accessed the contents and assumed the role of prosumers to comment on the different proposals and contribute to future editions of the event.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

References

Aparici, R. y Osuna Acedo S. (2013). La Cultura de la Participación. Revista Mediterránea de Comunicación, 4 (2), 137-148. DOI: https://doi.org/10.14198/MEDCOM2013.4.2.07

Arciniegas, A. y Diaz, N. (2019). Transmedia en Colombia: análisis de la producción, la circulación y la exhibición de contenidos audiovisuales en plataformas digitales de 2012 a 2018. Posibilidades para la formación de audiencias y la consolidación del mercado de contenidos audiovisuales multiformato. Recuperado de https://drive.google.com/file/d/1gBPdb3Z-rP85B9BlfrxZ6yXapNeqBZCl/view?usp=sharing

Barrientos Felipa, P. (2017). Marketing+ internet= e-commerce: oportunidades y desafíos. Revista Finanzas y Política Económica 9 (1), 45-56. DOI: http://dx.doi.org/10.14718/revfinanzpolitecon.2017.9.1.3

Del Olmo. J. y Fondevila G. J. F. (2014). Marketing digital en la moda. Madrid: Ediciones Internacionales Universitarias.

Diaz Duarte, N., & Moreno Cano, A. (2019). #Yosoydiverso. Estrategia transmedia de comunicación. Luciérnaga, 10(19), 82-90. DOI: https://doi.org/10.33571/revistaluciernaga.v10n19a6

Diaz Duarte, N., Moreno Cano, A & Angulo, L. (2020). #Yosoydiverso, una estrategia de comunicación transmedia para proponer escenarios educativos abiertos a las diferencias. RISTI - Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao, E26, 109-122.

Esteruelas, N. C. (2015). Marketing de contenidos. Pensar la Publicidad. Revista Internacional de Investigaciones Publicitarias, 9, 113-115.

Gálvez de la Cuesta, M. del C., & Gertrudis Casado, M. del C. (2011). Comunicación y educación Inmersivas. Presentación. Revista ICONO14 Revista Científica De Comunicación Y Tecnologías Emergentes, 9(2), 1-4. DOI: https://doi.org/10.7195/ri14.v9i2.487

Jenkins, H, Purushotma, R, Weigel, M, Clinton, K &. Robison, A. (2006). Confronting the challenges of participatory culture: Media education for the 21 Century. Cambridge MA: MIT. DOI: https://doi.org/10.1108/eb046280

Jenkins, H. (2008). Convergence culture: la cultura de la convergencia de los medios de comunicación. Barcelona: Paidós.

Santa Olalla. B (2017) Arquitectura y validación de productos transmedia. Módulo 1: Diseño y ejecución de una arquitectura transmedia. Maestría en Transmedia. Universidad Manuela Beltrán. Bogotá.

Scolari, Carlos A. (2013). Narrativas transmedia. Cuando todos los medios cuentan. Barcelona: Deusto S.A. Ediciones.

Suñol, S. (2006). Aspectos teóricos de la competitividad. Revista Ciencia y Sociedad, XXXI(2),179-198.

UNESCO. (2005). Convención sobre la protección y promoción de la diversidad de las expresiones culturales. Recuperado de http://www.unesco.org/new/es/culture/themes/cultural-diversity/cultural-expressions/the-convention/convention-text