Educación Ambiental e Educación para a Cidadanía Global: encontro de movementos educativos?
Main Article Content
Abstract
A Educación Ambiental é un movemento educativo que xurde nos 60, como resposta ao deterioro ambiental, da man de científicas/os, naturalistas e ecoloxistas; a Educación para o Desenvolvemento xurde tras a II Guerra Mundial como resposta educativa solidaria fronte ao somentemento dos pobos, da man dos pacifistas, relixiosos ou partidos políticos. Ambos son movementos educativos internacionais, apoiados por Organismos internacionais, Gobernos nacionais e Grupos locais. Aínda que tiveron comenzos, obxectivos e actores dispares, están nun punto de encontro na Educación para a Cidadanía Global. Mostramos as sinerxias e singularidades destes movementos como espazos de transformación e innovación educativa.
Downloads
Article Details
References
Andreotti, V. (2014). Educação para a Cidadania Global – Soft versus Critical. Sinergias–diálogos educativos para a transformação social, nº1 pp. 57-66.
Carson, rachel (1965). La primavera silenciosa. Barcelona: Luis de Caralt.
March, C., I. Smyth y M. Mukhopadhyay (1999), A Guide to Gender-Analysis Frameworks. Oxford: OXFAM.
MMA (1998). Río 92. Programa 21. Acuerdos. Madrid: Ministerio de Medio Ambiente.
Miguel Juan, C. (2017). Derechos Humanos generales y específicos de las mujeres. En M. Carballo de la Riva (coord.), Género y desarrollo: cuestiones clave desde una perspectiva feminista (pp. 17-47). Madrid: La catarata.
Naussbam, Martha (1999). Los límites del patriotismo: identidad, pertenencia y "ciudadanía mundial". Barcelona: Paidós Ibérica
NN.UU. (2015). Proyecto de documento final de la cumbre de las Naciones Unidas para la aprobación de la agenda para el desarrollo después de 2015. www.un.org/es/comun/docs/?symbol=A/69/L.85
Rodríguez Manzano, I. (2017). De las mujeres al género en el desarrollo: mucho más que un cambio terminológico. En M. Carballo de la Riva (coord.), Género y desarrollo (pp. 49-74). Madrid: La catarata.
Salinas Ramos, K. (2014). Acercando la Educación para el Desarrollo a la escuela. Una mirada internacional, una mirada local. Pamplona: Castuera.
Serantes, A. (2010). Cuatro décadas en la educación ambiental. Janus 2010. Anuario de relações exteriores, nº 13, pp. 98-99.
Shiva, V. (1998). La praxis del ecofeminismo: biotecnología, consumo y reproducción. Barcelona: Icaria.
UNESCO-PNUMA (1987) Congreso Internacional de Educación y Formación sobre Medio Ambiente. http://unesdoc.unesco.org/images/0007/000750/075072sb.pdf