The impact of the tablet in primary education
Main Article Content
Abstract
Keywords:
Downloads
Article Details
References
Bensing, J., Deledda, G., Fletcher, I. Mazzi, M., Moretti, F., Rimondini, M. & Van Vliet, L. (2011). A standardized approach to qualitative content analysis of focus group discussions from different countries. Classroom Interactions and Student Learning. Patient Education & Counseling, 82, 420- 428.http://projects.csail.mit.edu/clp/publications/documents/KoileSinger06.pdf
Enríquez, A. (2010). Enhancing Student Performance Using Tablet Computers. College Teaching, 58(3), 77-84. http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/87567550903263859
Feliz-Muria, T. & Ricoy, M. C. (2015). La tableta: Fascinación por el aprendizaje ubicuo. En E. Vázquez-Cano & M. L. Sevillano (Eds.), Dispositivos digitales móviles en educación: El aprendizaje ubicuo (pp. 85-103). Madrid: Narcea.
Feliz-Murias, T., Ricoy, C. & Feliz, S. (2014). Innovative didactical strategies based on tablets and u-learning. En Actas de la conference proceedings the open and flexible higher education conference (pp. 142-156). Heerlen: EADTU. http://conference.eadtu.eu/images/Proceedings/Conference_2014_-_proceedings.pdf
Guo, Yi., Newell, S., Logan, H., Marks, J. & Shepperd, J. (2015). Evaluating Tablet Computers as a Survey Tool in Rural Communities. Jorunal of Rural Health, 31,108-117.
Koile, K. & Singer, D. (2006). The impact of pen-based technology on education; vignettes, evaluations y future directions. Berque, D., Gray, J. & Reed, R. (eds.), Development of a tablet-PC-based system to increase instructor-student.
Ley Orgánica 8/2013, de 9 de diciembre, para la mejora de la calidad educativa (LOMCE), BOE, 10 de diciembre de 2013.
Liceo Sorolla (2015). Learning with iPads at Liceo Sorolla.http://colegioliceosorolla.es/wp-content/uploads/2015/03/ESTUDIO-IPAD-LICEO-SOROLLA.pdf
Lugo, M. T., López, N. & Toranzos, L. (2014). Políticas tic en los sistemas educativos de América Latina. Madrid: UNESCO-OEI.
Massingham, P. & Herrington, T. (2006). Does attendance matter? An examination of student attitudes, participation, performance and attendance. Journal of University Teaching & Learning Practice, 3(2), 83-103. http://ro.uow.edu.au/cgi/viewcontent.cgi?article=1046&context=jutlp
Mendoza, R. (2006). Investigación cualitativa y cuantitativa - Diferencias y Limitaciones. http://gycperu.com/descargas/005investigacion%20cuali%20cuanti%20diferencias%20y%20limitac.pdf
Ricoy, M. C. & Fernández, J. (2011). Contribuciones y controversias que genera el uso de las TIC en la Educación Superior: un estudio de caso. Revista de Educación, 360, 509-532.
Ruíz, C. (2011). La investigación cualitativa en eduación: crítica y prospectiva. http://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=4172011
Sevillano & Vázquez (2014). Análisis de la funcionalidad didáctica de las tabletas digitales en el espacio europeo de educación superior. Revista de Universidad y Sociedad del Conocimiento, 3(11). http://www.raco.cat/index.php/RUSC/article/viewFile/285061/373077